יום ראשון, 12 ביולי 2015

עוגת שוקולד נטולת גלוטן

עוגת שוקולד נטולת גלוטן

 מעולם לא אכלתי עוגת שוקולד נטולת גלוטן עד לפעם ההיא ביום כיף מהעבודה בצפון פשוט אין דברים כאלה והרגשתי צורך עז לנסות ולשחזר אמנם השחזור לא דומה למקור בכל זאת פעם ראשונה שאני מרכיבה עוגה נטולת גלוטן יש עוד הרבה עבודת פענוח וניסוי וטעייה (מהמילה טעויות בכוונה לא עם ה') אבל העוגה הזו לא נופלת בטעמה ובעושר השוקולדי שלה מהעוגה ההיא ובהחלט הפתעה לעוגות ללא גלוטן ...תהנו.



בתבנית קוטר 26, או 24 לבחירתכם קוטר התבנית ישפיע על גובה העוגה אני השתמשתי בקוטר 26
 
מצרכים לעוגה:
8 ביצים מופרדות
חצי כוס סוכר
450 גרם שוקולד בלגי מריר 60% מוצקי קקאו
200 גרם חמאה
120 מ"ל שמנת מתוקה
כפית תמצית וניל
לגנאש:
150 גרם שוקולד בלגי מריר 60% מוצקי קקאו
130 מ"ל שמנת מתוקה (השארית מהשמנת שהשתמשנו לעוגה)

אופן  הכנה:
1.      נתחיל בלצפות תבנית קפיץ בקוטר הרצוי בנייר פרגמנט אני נוהגת לחבר נייר בין הפלטה התחתונה לבין הרינג של התבנית לסגור את הקפיץ על הנייר ולגזור עודפים בנוסף לגזור 2 רצועות פרגמנט גבוהות יותר מהתבנית לרסס את פנים דפנות התבנית בספרי שמן ו"להדביק" את רצועות הפרגמנט מסביב לדפנות התבנית.
2.      בקערת זכוכית גדולה (למה גדולה? אחר כך נצטרך לקפל לתוך התערובת את קצף הביצים וחבל סתם עודף כלים) נמיס במיקרו בפולסים של 30 שניות כל פעם את השוקולד המריר והחמאה ונערבב לתערובת אחידה. נוסיף שמנת מתוקה ותמצית וניל לצינון התערובת נבדוק שהתערובת לא חמה מידי אלא פושרת על מנת שלא תבשל לנו את החלמונים.

מוסיפים את החלמונים אחד אחד לתוך התערובת השוקולדית תוך כדי ערבוב עד לאחידות ומניחים בצד לצינון מלא.
3.      מחממים תנור לטמפ' של 190 מעלות.

4.      במיקסר מתחילים להקציף את החלבונים על מהירות גבוהה לאחר שמתחילות להופיע בועות וקצף בהיר ואוורירי מתחילים למזוג את הסוכר באיטיות ממשיכים להקציף עד לקבלת קצף יציב ומבריק (לבדיקה אני נוטה להפוך את קערת המיקסר קצף טוב לא יזלוג אלא ישאר במקומו ראו תמונה).

5.      מקפלים שליש מתערובת הקצף לתוך תערובת השוקולד בתנועות אחידות עד לתערובת אחידה ובאותו אופן מקפלים את שאר התערובת.



6.      יוצקים את תערובת העוגה לתבנית ומכניסים לתנור בתחתית התנור מניחים כלי עם מים רותחים על מנת ליצור סביבה עשירה באדים.

7.      אופים חצי שעה עד לתפיחה ויצירת קרום בחלק העליון פותחים את התנור מניחים נייר אלומיניום לכיסוי העוגה ומכניסים לאפייה ל-20 דקות נוספות או עד שהעוגה יציבה בצדדים ורוטטת במרכז. מכבים את התנור משאירים את העוגה בפנים אך משאירים אותו פתוח מעט לעוד כ-30 דקות. לאחר 30 דק' מוציאים את העוגה מהתנור בודקים שהיא קפיצית למגע במרכז לא ללחוץ חזק מדי הציפוי שביר, אם יש סדקים בעוגה לא להילחץ גם ככה הופכים אותה ונקבל משטח ישר. מצננים את העוגה בטמפ' החדר לצינון מלא ומכניסים למקרר לקירור והתייצבות כ- 3 שעות.

8.      מכינים גנאש ע"י חימום שוקולד מריר ושמנת במיקרו, מחלצים את העוגה מהתבנית ומקלפים את נייר הפרגמנט הופכים את העוגה על משטח ישר (מגש צלחת כלי להגשת עוגות וכד') הדרך הכי טובה להפוך עוגה היא להניח את הכלי עליו אמורה להיות העוגה על פני העוגה ופשוט להפוך.

9.      מצפים את העוגה בגנאש מעטרים כיד הדמיון הטובה עליכם ומכניסים למקרר לחמש שעות נוספות מינימום ...בתאבון.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה