יום חמישי, 27 באוגוסט 2015

הפיצה המושלמת שלי

שנים שאני עושה ניסיונות לפיצה המושלמת ולא מתייאשת כל פעם משפרת את המתכון מעט ולומדת טריקים חדשים ..אז הנה לפניכם הפיצה המושלמת שלי.....

מצרכים:
מרכיבים ל-3 פיצות בקוטר 35 ס"מ

לבצק:
1 ק"ג קמח לפיצה ופוקצ'ה של סוגת
כף וחצי  מלח
כף וחצי  סוכר
2 כפות שמרים
5 כפות שמן זית
2.5 כוסות מים חמימים



רוטב פיצה:
4-5 עגבניות חלוטות קלופות
בצל קטן קצוץ דק
6 שיני שום כתוש
3 כפות גדושות רסק עגבניות
כפית שטוחה סוכר
כפית שטוחה אורגנו מיובש
חצי כוס מים
6 עלי בזיליקום טרי קצוץ
מל"פ לפי הטעם


פתרון לעצלנים לרוטב פיצה "רוטב נפוליטנה" של ברילה לטחון בבלנדר סטיק למחית גסה.

אופן הכנת הבצק:
במיקסר עם וו לישה נשים את כל החומרים היבשים קמח מנופה שמרים יבשים סוכר ומלח ונערבב על מהירות 1, תוך כדי ערבוב נוסיף את המים ושמן הזית נלוש את הבצק במיקסר 5 דק' על מהירות 1 ועוד חמש דקות על מהירות גבוהה.



מתקבל בצק רך ודביק.

נעביר את הבצק לקערה משומנת בשמן זית ונשמן גם את החלק העליון של הבצק נניח ניילון ומגבת ונתפיח כ- 30-45 דק' או עד להכפלת הנפח.

נתחיל בהכנת הרוטב:
נטגן במחבת עמוקה בצל להזהבה קלה
את העגבניות החלוטות והקלופות נקצץ לקוביות קטנות ונוסיף למחבת יחד עם השום נבשל כחמש דקות נוסיף את שאר חומרי הרוטב מלבד הבזיליקום ונביא לרתיחה... לאחר רתיחה נעביר לאש נמוכה ונבשל כ-45 דקות עד שעה.

חזרנו לטיפול בבצק:לאחר ההתפחה בידיים משומנות בשמן זית נחלק את הבצק ל-3 כדורים ונרדד על משטח מקומח קלות לעובי של 3-4 מ"מ (אפשר גם לפרוס את הבצק בעזרת הידיים (יותר קל לדעתי) לא חייב לרדד במערוך) נכסה בניילון נצמד ומגבת ונכניס את התבנית למקרר להתפחה קרה למשך 45 דק'.  במקביל מחממים תנור מראש לטמפרטורה של 250 מעלות (תלוי בתנור זה המקסימום אצלי).

נחזור לרוטב שהתבשל 45 דק':
נוסיף את עלי הבזיליקום הקצוצים לסיר  נוריד את הסיר מהאש למשטח שיכול להחזיק סיר חם ונרסק את הרוטב בסיר בעזרת בלנדר סטיק לרוטב מעט גבשושי תלוי במרקם שאתם אוהבים (יש ילדים שלא אוהבים להרגיש את החתיכות של הבצל והירק) ומחזירים לבישול איטי עוד עשר דקות, לאחר מכן הרוטב מוכן.  נצנן את הרוטב על מנת שלא יחמם את הבצק.

מכינים תערובת גבינות ותוספות שרוצים לפיצות.

לאחר התפחה קרה של 45 דק' מוציאים את הבצק המרודד מורחים רוטב מפזרים גבינה  ותוספות ומכניסים לתנור אופים עד שהבצק אפוי והגבינה משחימה ומבעבעת.

*מומלץ להשתמש באבן לפיצה אני מרדדת את הבצק בידיים על משטח מצופה נייר אפייה ומניחה את הפיצה עם נייר האפייה ישירות על אבן הפיצה.*




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה